11 Nisan 2008 Cuma

LAHMACUN




Lahmacun hepimizin sevdigi tatlardandir.Genelde disarida hazir yemegi tercih
ederiz.Fakat ben bügün sizlerle görümcemin yapmis oldugu nefis lahmacunlarin
tarifini paylasmak istiyorum.Lahmacun yaptigi zaman bizide davet eder.Esim ve
ben bu davete hic düsünmeden kosariz..

Lahmacunun hamuru:
-yarim kilo un
-1 su bardagi süt
-yarim su bardagi su
-1 adet yas maya
-tuz

Lahmacunun ic malzemesi:
-8 adet orta boy sogan
-10 adet sivribiber
-1 adet paprika(istege bagli)
-8 ,10 adet domates(konserve de kullanilabilir)
-1 demet maydonoz
-1 dis sarimsak
-bir kasik biber salcasi
-yeteri kadar tuz

Öncelikle hamur malzemeleri ile cok sert olmayan bir hamur yogrulur ve
mayalanmaya birakilir.Soganlar,sivribirler(ic cekirdekleri temizlenmis)
paprika maydonoz ve domatesler ince dogranir ve bütün ic malzemeleri
birlikte harmanlanir.En son olarak da mutfak robotu veya blender dan
gecirilip iyice incelmis bir karisim elde edilir..
Mayalanan hamur pazilara ayrilip pasta tabagi büyüklügünde acilir ve
ic malzeme esit olarak üzerine yayilir.Firin tepsisine yerlestirilip alttan
kizarincaya pisirilir.Yaninda salata ve cacikla sicak olarak servis yapilir.
AFIYET OLSUN....
-



1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba lahmacunu hep dışarda yemeye alıştık ama bu tarifi kendim evde deneyince dışardakinden hiçbirfarkı olmadığını gördüm gerçekten ellerinize sağlık hoşçakal